dimarts, 29 de desembre del 2009

Intervenció de síntesi...


Una síntesi.. això de resumir no és el meu fort...només cal veure la llargada d'alguna de les entrades d'aquest bloc... algunes estan demanant un índex amb caràcter urgent!

És interessant abordar el tema de les TIC, ho dic sincerament, potser no som conscients de la transcendència de testimoniatge que tindran les nostres vides. La revolució tecnològica que hem viscut els darrers 30 anys no té comparació. Serem la primera generació que sabrem programar un DVD, o fer ús de la xarxa quan arribem als 80 anys. Quan jo era petit, o més ben dit adolescent, no hi havien ni mòbils! Quedaves amb algú i si no us trobàveu... cap a casa...no hi havia opció de comunicar-se amb ell. Avui en dia pots comunicar-te amb qualsevol persona de la terra sempre que ho vulguis. Dit així de pressa sembla moc de gall d'inidi, si se'm permet la traducció literal, però és per aturar-s'hi a pensar una estona...i no només comunicació auditiva, la visual també, ara pots arribar a veure a l'altre persona, això m'ho diuen quan de petit jugava amb uns walkie talkies i els engego a pastar fang!

L'assignatura de Tic ha estat molt profitosa. Especialment m'ha servit per aprendre a treballar en equip mitjançant la xarxa. Jo era dels que m'havia plantat en els e-mails. El bloc m'ha permès aprofundir i reflexionar sobre moltes coses, més de les que podia creure en un principi. He procurat fer-ho de manera més lliure, no només posar sempre allò que marcava l'assignatura sinó donar-li un toc més creatiu. Per aquest motiu he dissenyat les fotografies o cartells que procuren encerclar la idea principal del contingut de l'entrada, he afegit altres entrades amb vídeos o fotografies de collita pròpia o fetes per amics per donar-li un toc menys acadèmic i més festiu i entretingut.

Al curs hem treballat de diversos temes, els que crec que m'han estat de més utilitat han estat:

- El disseny d'un power point animat, la veritat és que desconeixia el power point elevat a la màxima potència.

- M'ha servit per posar-me al dia de tot el que és possible sobre web 2.0, una web molt més participativa, on l'usuari crea la xarxa que vol. Un exemple molt clar d'això són les cerques al google. Ara la majoria de cerques el primer que trobes, apart de la viquipèdia, són entrades de blocs. Blocs de gent corrent, que domina la xarxa. He contrastat un fet que ja coneixia, la Infoxicació, és evident que tanta informació ens pot fer mal si no sabem com assimilar-la. Sincerament molta informació està podrida. És el preu que paguem per internet. Internet no és perfecte i és un tot qualitatiu, però també quantitatiu. També m'ha ajudat a ser conscient de la força que té. Crec que és un monstre, en el bon sentit de la paraula encara per despertar.

- El treball cooperatiu i col·laboratiu a la xarxa: Ha estat tot un descobriment el google docs, tinc debilitat per google i això potser contamina una mica les meves paraules, però crec que el google docs m'ha marcat un abans i un després. Alguns pensareu," sembla del sud aquest noi, com exagera!" Però és que jo, fins no fa tant, per no perdre segons quins documents me'ls enviava a altres comptes de correu meves per no perdre'ls. Sempre he pensat que no existeix cap lloc més segur per un document que el ciberespai...com a mínim físicament no és pot trencar... Tant en els treballs de Blogosfera i Viquipèdia, com en l'exposició de territori, el google docs ha estat la nostra eina principal, el nostre llapis.

- També he trobat molt interessant l'educació mediàtica. Aquí hi ha tema. Crec que no és per prendre-s'ho a la lleugera. Tot es basa en quin ús fem de la informació, ja sigui a la xarxa, a la televisió etc... ningú ens ha ensenyat a veure la tele, ningú ens ha ensenyat a navegar per internet...amb una educació mediàtica apropiada és pot aprendre. Ara bé, siguem honestos, si un infant vol veure una determinada escena que del youtube o pel·lícula ho acabarà aconseguint. Els mitjans que té per fer-ho són gairebé il·limitats i incontrolables. Desde passar-s'ho via CD, fins veure-ho plegats des de l'I-phone o similars...

Per acabar només dir que aquesta assignatura també m'ha servit per conèixer un món de possibilitats educatives dins l'aula mitjançant els ordinadors. Molts d'aquests recursos no els coneixia i obren, sens dubte, un nou concepte de l'informàtica a l'escola. El treball col·laboratiu, la creació de xarxes, la utilització d'un llenguatge encara en construcció, l'educació mediàtica són reptes que haurem d'anar assumint els futurs mestres.

Les dues entrades que selecciono són aquestes:

http://alvarbloctic.blogspot.com/2009/12/metafores-gitiquianes.html
http://alvarbloctic.blogspot.com/2009/12/webquest.html

I no em puc estar també de seleccionar una de collita pròpia:

http://alvarbloctic.blogspot.com/2009/12/coec-comunicacio-oral-escrita-i-cule.html

Salut i bona entrada d'any!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada