dilluns, 21 de desembre del 2009

Web 2.0 - Conferència Anna Pérez


No vaig poder assistir a la conferència. L'he vist uns dies més tard.

L'Anna Pérez, mestra d'infantil d'educació infantil i primària, formadora del Departament d'Educació, i Coordinadora TAC (Tècniques de treball en xarxa usant les noves tecnologies) de l'escola Drassanes, i fundadora del bloc "Bitàcola del Mestre Tic. Tot i que a ella es defineix senzillament com a mestre.

Podríem definir a l'Anna Pérez com una experta en l'aplicació de les TIC a l'escola.

L'Anna comença la seva explicació tot recolzant-se en un Power Point, com no podia ser d'una altra manera. El primer que ens mostra són els neologismes que comporten les TIC, un nou món de mots ha sorgit darrerament... i els que falten per arribar...
...un incís...l'Anna diu que aquest món tecnològic pertany més a la nova generació d'estudiants que no pas als que ja passem dels 30, si és així per què aquesta dèria de traduir els mots al català. Els joves diuen "youtube" i no pretenen dir-li el teu tub, també es molts es refereixen al "mail" i no pas al correu...quants joves hi ha que no diguin pen drive o simplement pen en comptes de llapis usb? Deixem que siguin ells qui tradueixin els mots si ho consideren oportú. La xarxa els pertany més a ells que a nosaltres...

Evidentment, els mestres hem d'adaptar-nos a aquest nou vocabulari.

WEB 1.0

Poca participació dels usuaris, poc tràfic de penjament de continguts. Un sector molt minoritari de la població mundial era capaç de crear nous continguts.

WEB 2.0

Tothom pot crear contingut i això es deu a que disposem de les eines per fer-ho.
Amb 10 anys ja parlem de la intel·ligència compartida. Tothom pot dir-hi la seva. Tots som usuaris d'aquestes eines, blogger, google maps, youtube...degut a la seva facilitat d'ús.

Quines són les utilitats del bloc?

  • Permeten fer xarxa, treballar en xarxa, sindicacions (RSS), suggeriments d'altres usuaris mitjançant comentaris.
  • Permeten treballar competències lingüístiques.
  • Potencia l'organització alhora de fer treballs.
  • El bloc personal pot ser analitzat pels companys de classe, fomentant l'auto-avaluació i avaluació dels altres.
Viquipèdia

  • Hem d'aprendre a treure-li profit a la Viquipèdia i evitar el fatídic " retallar i enganxar". Si potenciem la reflexió de l'informació trobada a Viquipèdia: Relaciona-la amb el que has trobat a...per què creus que han fet servir aquesta informació i no una altra...

Problemàtiques

  • Desfasament entre l'estructura i mestres de l'escola actual (pertanyen al s. XX) i els alumnes d'ara, que són nascuts al s. XXI.
  • Llenguatge "tecnològic" entre els infants. Nous comportaments entre ells, ara el que compte és la rapidesa, comunicar-se el més ràpid possible.
  • L'escola censura aquesta nova forma de llenguatge i comunicació entre els infants, en comptes de treballar-les plegats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada