dissabte, 31 d’octubre del 2009

...una dosi de reflexió mai fa mal...GITIC


1. Una imatge val més que 1.000 paraules.

Una imatge sempre acostuma a ser més impactant que un escrit. El temps que el cervell triga a processar la informació és inferior que si ha de llegir un text. El tractament de la imatge ha evolucionat a un ritme vertiginós. Aquesta afirmació, tenia molt sentit quan era evident que una imatge era molt més fidel a la realitat, ja que les paraules podien ser inventades i la imatge no tant. Abans les modificacions de les imatges estaven més lligades al món artístic. Avui en dia amb un senzill programa informàtic podem fer de la imatge una gran mentida.

2. Davant de la televisió, el receptor és passiu.

Això és molt relatiu. Estic d'acord en que la televisió a diferència d'internet, aboca continguts i l'espectador si no li agraden l'únic que pot fer és canviar de canal. Si que podem trucar i opinar en alguns programes, però generalment ens acabem convertint en el que volen els creadors del programa, en part de l'espectacle.

Un fenòmen que s'esta analitzant darrerament, és el fet de que cada cop són més els joves que passen més hores fent ús d'internet que no pas de la televisió. Crec que això té molt a veure amb aquesta passivitat del espectador televisiu. Internet és un món molt més participatiu i dinàmic.

Quan deia que aquest tema és molt relatiu ho feia perquè tot depent de l'ús que li donem a la televisió. Per exemple, si recordem els atemptats de l'11-M, l'espectador no va ser passiu en absolut, davant les mentides constants d'alguns mitjans de comunicació sobre l'autoria de l'atemptat, l'espectador va respondre convocant manifestacions espontànies per expressar el seu rebuig.
3. La televisió genera modes

El poder de la televisió no coneix límits. La televisió, com a Mass Media que és, te un gran poder de persuació. Al haver-hi tanta varietat de continguts i publicitat, tothom si pot veure reflectit, i trobar allò que li agrada. La televisió és com una gran passarela de moda. De fet en una pel·licula de James Bond l'actriu apareixia amb un bikini, una pe a la platja, poc després era la peça de roba més buscada entre la clientela femenina.

1 comentari:

  1. Àlvar, he deixat una entrada en el meu blog sobre una imatge val més que mil paraules.

    Mirate'l, perquè no estic del tot d'acord amb tu en aquest aspecte.

    Bona nit i feliç Castanyada! Cuide't company!

    Marc Escolar (rebeldeverde.blogspot.com)(Tòpics)

    ResponElimina