dilluns, 30 de novembre del 2009
Seminari - Primer contacte amb les revistes educatives
l'actualitat educativa que ens van presentar la Carol i l'Elena vam tenir el nostre primer contacte amb les revistes educatives.
La Marta i jo vam tenir l'ocasió d'investigar i fullejar la revista Aula. Aquesta publicació està adreçada als professors, i també són professors els qui escriuen els articles.
Aquesta publicació es dedica a investigar sobre la pràctica educativa. És una revista útil per preparar activitats a classe i per afrontar diverses situacions pedagògiques que ens podem trobar a l'escola.
Té unes seccions fixes, com són l'opinió, l' editorial, innovació educativa, una secció d'humor...
També té un apartat on els lectors poden participar donant la seva opinió.
Aquesta revista té un preu de 7,90 €, la publica l'Editorial Graó i té una peridiocitat bimensual.
Adjunto l'enllaç de la revista Aula per si algú descobrir més coses sobre aquesta revista:
http://aula.grao.com/revistas/ficha.asp?ID=3&NUMERO=196
dimarts, 17 de novembre del 2009
Setmana d'activitats extraordinàries - Jornada de pràctiques
GITIC - Confies en mi?
Aquest és el curt que hem preparat la Laura, la Rut, el Dani, el Xavi i jo. Vam pensar una idea, després vam preparar el guió i finalment vam començar a enregistrar-lo. El guió va patir algunes modificacions, ja que se'ns van ocórrer noves idees a mida que anavem grabant. Després va venir l' edició, i vam haver de retallar bastant ja que si no ens quedava massa llarg.
diumenge, 15 de novembre del 2009
Diari COED
Diari Seminari - Actualitat educativa
El passat dimecres a seminari, la Laura, l'Anna i un servidor vàrem presentar l'actualitat educativa corresponent a la setmana del 28.10 al 04.11. La notícia a debatre va ser: " Els mestres usaran una xarxa social estil Facebook per comunicar-se amb els alumnes", que vàrem trobar al diari "El País". Va ser un debat interessant, llarg i molt participatiu on vàrem tractar diferents aspectes de l'ús de les tecnologies i el món digital en l'àmbit escolar.
Com que veig que els enllaços que vam adjuntar no són operatius en aquesta presentació, els adjunto a continuació per si algú està interessat en aprofundir més en alguna de les notícies.
- Un contracte entre pares i escola vetllarà pel rendiment escolar dels alumnes:
- 138.512 alumnes faran la prova d'avaluació de dianòstic a cinquè d'Educació Primària i a sisè d'ESO:
- El congrés rebutja considerar al mestre autoritat pública:
- Educació obligatòria fins als 18 anys:
- Les vacances escolars no canviaran de nom:
- Qui renta els plats a casa?
- Els mestres usaran una xarxa estil Facebook per comunicar-se amb els alumnes:
diumenge, 8 de novembre del 2009
Internet canvia la forma de llegir...i de pensar?
Com parlar bé en public
No vull tancar el meu bloc d'aquest 2009 sense fer una menció especial al llibre "Com parlar bé en public". La veritat és que el llibre agafa més valor a mida que vas treballant l'assignatura de COED, i et vas enfrontant a debats, recitacions i exposicions.
M'ha fet gràcia comprovar com hi ha coses que realment són òbvies alhora de parlar en públic, però que no són tan fàcils de dur a terme quan t'enfrontes a una sala plena de gent.
El que més m'ha aportat aquest llibre ha estat prendre consciència de l'importància que té preparar un bon guió. Si ens recolzem en un bon guió elaborat per nosaltres mateixos, sempre ens serà més senzill que els nervis no ens juguin una mala passada.
També m'ha fet pensar una afirmació del llibre que diu que hem d'aprendre a desdramatitzar el discurs a exposar. Estem tan pendents de l'expectativa que generarà, de com sortirà que oblidem el més important, el discurs en si. Un exemple és quan parlem amb els amics. Quan ho fem no estem nerviosos, no mostrem certes inseguretats, i això és el que cal aconseguir, parlar en public sense estar angoixat pel com sortirà.
Em quedo amb la tàctica d'un mestre; Salvador Dalí. Abans de començar a parlar es mirava la gent, s'imaginava que els assistents tenien un cagalló al cap, llavors somreia i començava a parlar. Quin mestre!
El sentit de l'humor és clau. Molt més important del que la gent es pensa. No es tracta de ser un "Tortell Poltrona" davant l'audiència, però si que ens ajudarà en aquest proces de feeling entre l'orador i l'audiència. També hi ha un risc, és clar, hi ha allò de dir; i si no els fa gràcia?... No és necessari explicar acudits, les anècdotes personals, o les cites també poden venir farcides d'humor.
Al final anem a parar al de sempre, si som capaços de gaudir amb allò que fem, si ens ho passem bé durant el nostre discurs, tenim moltes possibilitats de que l'audiència també ho faci, que a fi de comptes és el més important.
dissabte, 7 de novembre del 2009
Anàlisi anunci Seat Altea - Brother
Història:
L'anunci de Seat Altea ens presenta una familia on la nena té un amor a primera vista amb un monstre que esta en venta a una botiga d'animals. El pare accedeix a comprar-li i se'l enduen cap a casa.
Com més amor li donen, el petit monstre creix i creix sense parar, arribant a ser un problema de grans dimensions. Al final ja no hi cap ni al cotxe. Davant la impotència que senten al veure's obligats a deixar-lo a casa cada cop que surten, es compren un Seat Altea i el gran monstre si que hi cap, fent tornar la felicitat a la família.
Anàlisi Formal:
Colors: El que més m'ha cridat l'atenció dels colors és el fet de que el cotxe que tenen inicialment és gris, un color trist, que encaixa amb la tristesa que senten els personatges i el monstre en aquell moment, en canvi el Seat Altea és de color vermell, color de l'amor i la passió.
Música: Durant tot l'anunci va sonant una melodia de fons, molt senzilla, però enganxosa. Aquesta melodia marca el tempo de la història.Interpretada algunes vegades amb piano, altres amb guitarra elèctrica...Un tret diferencial d'aquest anunci és que els protagonistes es posen a cantar aquesta melodia en el moment més dràmatic de l'anunci.
Aquest anunci és, si més no, curiós ja que tot plegat es força surrealista, un monstre, una família dient-li brother...però arriba a tocar la fibra de l'espectador, amb frases de l'estil: "com es pot deixar d'estimar a algú?"
Combina molt bé una història divertida amb temes tan profunds com l'amor.
diumenge, 1 de novembre del 2009
Seminari - Recordant un bon mestre
Serveis d'internet
L'altre dia a GITIC vam fer una breu exposció sobre diferents serveis que podem trobar a internet, apart del Laboratori COMSOC que veiem a la presentació, també vam veure els següents serveis:
- Youtube: Servei que ens permet visionar i volcar videos a la xarxa.
- Google Llibres: Ens permet consultar llibres, llegir-ne algun, i si no el podem comprar online.
- Palsite: Es una veu virtual, que reprodueix tot allò que li escrivim. Ens pot ser útil per fer activitats amb els nens, fer un telenotícies amb presentadors dissenyats pels alumnes.
- DotSub: Servei que permet veure videos subtitulats.
- Visible Body: Ens permet veure amb presició i alta qualitat qualsevol part del cos que desitgem, òssos, teixits...Aquest servei és de pagament, tot i això tenim l'opció de provar-ho durant una setmana de franc.
- EYEOS: És tracta d'un escriptori web digital. Ens permet emmagatzemar-hi informació. Hi han escoles que ja l'utiltzen. Es com un sistema operatiu a la web.
Diari COED
Anàlisi anunci
Descripció de l'anunci d'audi.
Al principi de l'anunci veiem un noi com es despedeix d'una noia parlant italià. Surt de la botiga on és trobava, just quan apareix un cotxe un Audi vermell. Se'l mira amb cara de sorpresa, el cotxe es va passejant lentament pels carrers i la gent se'l mira amb rebuig, un pare tapa els ulls del seu fill perquè no miri al cotxe, un mecànic escup al terra al veure'l passar. Uns joves increpen i segueixen a l'Audi fins qu aquest accelera i abandona el poble de Maranello.
Anàlisi
Que el color del cotxe sigui vermell no és cap casualitat, com veurem després. Quan el noi surt de la botiga, una botiga de Ferrari, la camara és més lenta, el so dels fórmula-1 que apareixien a la televisió de la botiga es fon amb un so provocador, que sembla que aturi el temps. Aleshores apareix l'Audi vermell. La càmara més que fixar-se en el cotxe, filma les reaccions de la gent quan aquest passa per davant seu. Se senten uns violins de fons que van "in crescendo" fins que el cotxe abandona Maranello, que hi ha un so brusc, perquè prestem atenció al que veiem: Maranello city of Ferrari.
Possibles missatges de l'anunci.
Aquest anunci és un crit a la provocació, crec que representa la fruita prohibida. Al vell mig del bressol de Ferrari un Audi vermell, color "ferrarístic" per excel·lència, es passeja a poca velocitat. Entre les mostres de rebuig també hi ha gent com el noi que surt de la botiga, o la noia que se'l miren amb passió, amb la temptació de provar quelcom prohibit. També aquest anunci ens diu que qui condueixi aquest cotxe serà protagonista i es sentirà observat.